Projectes

L'Institut Provençana participa en projectes i programes de col·laboració i intercanvi d'àmbit nacional i internacional internacional.

Virtual Art Spaces

Projecte Virtual Art Spaces

El mes de juny 2023 es va inaugurar el Museu Virtual Art per Aprendre, fruit d'un conveni de col·laboració entre el Departament d'Edificació de l'Institut Provençana i la Universitat de Granada.

Els alumnes dʻedificació i obra civil han dissenyat i modelat en 3D diferents sales dʻexposició per exposar projectes artístics de la col·lecció Art per Aprendre de la Universitat de Granada. Aquests espais arquitectònics es poden visitar de forma lliure en línia i de forma inmersiva mitjançant ulleres de Realitat Virtual. A més, s'han incorporat al metavers on poden accedir diferents persones de forma simultània i interactuar entre elles.

També ha col·laborat l'alumnat de la família de comerç i màrqueting en el disseny de la comunicació i la difusió del projecte.

Aquest projecte tindrà continuïtat durant el curs 2023-2024 amb l'objectiu de consolidar la utilització d'aquestes noves tecnologies en la formació professional.

L'Hagència

L'Hagència: Un Projecte Innovador que Impulsa el Talent de l'Alumnat

L'Hagència, un projecte educatiu revolucionari, ha pres forma a l'Institut Provençana de l'Hospitalet de Llobregat. Aquesta iniciativa, que es va engegar al curs 2021/22, té com a objectiu brindar als alumnes del cicle de Màrqueting i Publicitat de la família de Comerç i Màrqueting una oportunitat única d'experiència laboral des de les aules. Aprofundim en aquesta innovadora proposta educativa.

El projecte a primer i segon curs

A primer curs, els estudiants s'immersen en el mòdul anomenat "Agència Simulada," creat exclusivament a l'Institut Provençana. A segon, aquells que cursen l'itinerari FCT tenen l'oportunitat de treballar a L'Hagència com a part del mòdul de projecte. Això permet als alumnes aplicar els seus coneixements en situacions reals i obtenir una visió pràctica del món laboral del màrqueting i la publicitat.

L'Hagència en acció

L'Hagència no és només una simulació, sinó una agència de comunicació real que ofereix solucions a encàrrecs reals del teixit empresarial proper a l'institut i a projectes socials orientats a treballar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Els projectes es desenvolupen a l'aula, i els estudiants han de presentar les seves propostes de comunicació davant dels clients.

Metodologia de treball única

L'Hagència implementa una metodologia de treball col·laborativa. L'alumnat es divideix en tres departaments clàssics d'una agència de comunicació: Comptes, Planificació Estratègica i Creativitat. Aquests departaments treballen de manera conjunta en el mateix encàrrec i han de proporcionar una única solució. La comunicació entre equips, la coordinació i les relacions personals són elements clau en aquesta dinàmica.

Els resultats fins ara

Des del seu inici, L'Hagència ha completat amb èxit més de 10 projectes reals amb clients com l'Hospital Sant Joan de Déu, Top Manta, VMLYR, IDIBELL, Food Coop, la Fundació NEPP i ADDA. Això demostren l'impacte positiu d'aquesta iniciativa i la seva capacitat per connectar els estudiants amb l'entorn laboral. Aquesta relació empresarial serveix a més per generar acords d'Innovació entre el centre i les empreses.

Rotació de departaments i avaluació

Un aspecte destacat és que els alumnes roten entre departaments a cada projecte. Això els permet adquirir una comprensió més àmplia de les dinàmiques de treball i enfrontar diferents reptes. Els projectes es valoren des del punt de vista del professorat i també es coavaluen entre departaments. A més, reben retroalimentació de les empreses i professionals als quals han presentat les seves propostes.

Desenvolupament de competències específiques

A més del treball per projectes, els estudiants participen en petits tallers i workshops que els ajuden a adquirir competències específiques del sector. Aquesta combinació d'experiència pràctica i formació teòrica millora la seva preparació per al futur en el camp del màrqueting i la publicitat.

L'Hagència de l'Institut Provençana s'ha convertit en un model inspirador d'educació pràctica que connecta els estudiants amb el món laboral i els prepara per a les demandes del sector del màrqueting i la publicitat.

L’Institut Provençana s’ha adherit recentment a l’Associació catalana per al foment de l’Economia del Bé Comú, essent el primer institut d'ensenyament secundari de Catalunya en formar part d’aquest espai de participació i transformació al que s’estan adherint entitats públiques ben diverses, com el districte barceloní d’Horta – Guinardo, La Universitat de Barcelona o l’Hospital - Institut universitari Guttmann, adscrit a la UAB.

Família professional: Comerç i màrqueting i informàtica i comunicació

L'alumnat del CFGS de Màrqueting i publicitat va desenvolupar diferents accions de màrqueting  per una empresa proveïdora tèxtil que acaba de crear la seva pròpia marca Eco[Tono], com per exemple fer una sessió de fotos amb les samarretes en les que ells mateixos són els models, un aparador al centre, una enquesta a una part representativa de l’alumnat del centre, un vídeomood que es va visualitzar a la pantalla led situada al pati de l’institut, el packaging de les samarretes...

L’objectiu del projecte és utilitzar l’Institut com a test de mercat per donar a conèixer la marca i saber l’acceptació de la marca per un públic objectiu jove.

Com a contraprestació l'empresa proveirà al centre de camisetes 100% ecològiques tant pel teixit com per la manera de tintar, que és completament innovadora, que s’utilitzaran a la botiga simulada.

Dos grups d'alumnes de DAW va desenvolupar la pàgina web de l'empresa.

El projecte es va exposar com a bona pràctica a la trobada per famílies del 4/5/2021, on cada professora que va participar al projecte, va explicar de quina manera s’havia  implicat el seu mòdul en el desenvolupament de la marca, en conèixer l’opinió de l’alumnat del centre sobre la marca i en el desenvolupament de la pàgina web.

Aquest projecte neix per fomentar la recuperació i transformació de contenidors marítims com a habitatges socials i equipaments, aplicant criteris de sostenibilitat.

El departament d’edificació i obra civil de l’institut Provençana l’ha desenvolupat, a partir d’una iniciativa de Julio Martínez Alcalde, qui ha dedicat part de la seva trajectòria professional a iniciatives vinculades a l’economia social.

En conseqüència les propostes presentades s’orienten a l’àmbit de l’economia col·laborativa amb finalitats socials, vehiculades des del món educatiu de la Formació Professional.

Per a ampliar la informació accediu a aquest enllaç.

Pàgina 1 de 2