Polarizamaton, 1er premi a l'excel·lència docent

Polarizamaton

Polarizamaton, 1er premi a l'excel·lència docent

El dijous 1 de juny a l'Ins Joan Ramon Benaprès en Sitges es va celebrar el lliurament de la 3a edició dels premis Impuls FP del territori Barcelona comarques. El projecte "Polaritzamatón" va estar guardonat amb el 1r premi a l'excel·lència docent. En aquest projecte ha participat el CFGS de disseny d'aplicacions web, el CFGS de màrqueting i publicitat i en una segona fase participarà el PFI de vendes.

El projecte "Polaritzamatón" tindria com a objectiu principal conscienciar sobre el grau de polarització tòxica que tenim cadascú de nosaltres. La manera de fer-ho seria mitjançant la creació d'un aparell/cabina semblant al d'un "Fotomatón" però en aquest cas la persona que faria ús s'enfrontaria a una sèrie de preguntes que, en primer lloc, l'ubicarien en els principals debats que divideixen en l'actualitat a la nostra societat (esquerra/dreta; canvi climàtic, immigració, feminisme...).

En una segona part el "Polarizamatón" confrontaria a la persona amb una sèrie d'afirmacions i/o experiments que li permetin comprovar fins a quin punt està immersa en dinàmiques de polarització tòxica. A partir de les seves respostes cada persona obtindria un resultat (de 0 a 100) que li faria prendre consciència sobre el seu grau de polarització tòxica.

Aquest projecte s'ha realitzat juntament amb l'ICIP (Institut català internacional per la pau), concretament amb Pablo Aguiar coordinador de l'àrea "Diàleg social i polític". En aquest enllaç trobareu més informació sobre la polarització tòxica en un vídeo fet per l'ICIP.

Polarizamaton

Els estudiants d'informàtica Jairo Alonso Juárez, Marc Sabina Sala, David Moyano López han implementat un sistema informàtic de gestió d'enquestes al mòdul de projecte. Aquesta enquesta, serà la que farà l'usuari del Polaritzamatón. Han aconseguit que segons el teu grau de polarització tòxica la IA t'enviï una frase que et faci reflexionar. Els estudiants de 1r de màrqueting i publicitat del matí i la tarda han dut a terme el branding, el brífing i una campanya de publicitat amb l'objectiu de conscienciar sobre la polarització tòxica per una part, i per l'altra donar a conèixer el Polaritzamatón i animar a participar en l'experiment. Els estudiants del PFI de vendes recolzarà l'alumnat de màrqueting i publicitat en les tasques de comunicació una vegada instal·lat el Polaritzamatón.

Agents implicats al projecte: Hem comptat amb la col·laboració del publicista Emilio Valverde Director creatiu executiu de la multinacional Serviceplan, que ens ha fet de guia en tot el procés i amb l'arquitecte Sergio Garcia Gasco que ha dissenyat el Polaritzamtón, als que volem fer un agraïment especial per la seva implicació completament desinteressada.

Enhorabona a l'alumnat i al professorat pel reconeixement!!!